Jakie suplementy warto brać?

Sieć WAN
Co to jest sieć WAN
Kwiecień 26, 2018
Show all

Suplementy diety i odżywki nie zastąpią dobrej, zbilansowanej diety, ani treningu, lecz z mogą nam pomóc w osiągnięciu wymarzonej formy. W artykule przyjrzymy się suplementom, które warto wybrać i wprowadzić do swojego codziennego rytuału dbania o swoje ciało i zdrowie.

Odróżnić „ziarno od plew” – czyli sprawdź, co hurtownia suplementów ma dla Ciebie dobrego

Hurtownia odżywek i suplementów ma wypełnione półki różnego typu specyfikami, jednak prawda jest taka, że nie wszystkie z nich są potrzebne nam do budowania masy mięśniowej lub utraty tkanki tłuszczowej. Zamiast kupować wszystkie produkty, które ma ona do zaoferowania, lepiej jest na początku określić swoje cele i sprawdzić, które suplementy mogą nam pomóc w ich osiągnięciu.

Zacznij od kreatyny

Każdy dystrybutor odżywek powie Ci, że to właśnie od tego produktu powinieneś/aś zacząć. Jest to jedna z najlepiej przebadanych substancji na rynku o potwierdzonej klinicznie skuteczności. Suplementacja kreatyną będzie dobrym pomysłem zarówno dla osób, które chcą zwiększyć swoją siłę, jak i tych, które pracują nad wytrzymałością. Cykle kreatynowe stosuje się zazwyczaj w okresie przygotowań do zawodów, aby zwiększyć ilość przekaźników ATP, które odpowiadają za podniesienie wytrzymałości mięśniowej i tym samym zwiększenie naszej sprawności. Stosując kreatynie dość szybko zaobserwujesz, że możesz podnosić więcej i biegać szybciej. Zwłaszcza, jeśli jesteś osobą, która nie je zbyt dużo mięsa. images (2)

Pamiętaj jednak, że cykle kreatynowe najlepiej jest przeprowadzać pod kontrolą dietetyka, gdyż zbyt duża ilość tego specyfiku może doprowadzić do niepożądanych reakcji. Warto również zachować rozsądek przy częstotliwości cykli kreatynowych.

Kompleksy witamin i minerałów

Kolejnym fajnym suplementem diety będą wszelkiego rodzaju kompleksy witaminowo-minerałowe. Na rynku znajdziemy ich całkiem sporo. Będziemy mieli zatem z czego wybierać. Szczególną uwagę powinniśmy zwrócić na suplementację witaminą D (zwłaszcza w okresie jesienno-zimowym), witaminą K, a także żelazem – jeśli mamy trudności z zaspokojeniem jego zapotrzebowania w posiłkach. Z tym ostatnim szczególne trudności mają panie, które zazwyczaj jadają mniej mięsa. Żelazo odpowiada za jakość krwinek czerwonych i pośrednio transport tlenu. Bez jego odpowiedniego poziomu trudno mówić o biciu własnych rekordów i zwyżce formy.

Kwasy tłuszczowe

Ostatnim, ale niemniej ważnym suplementem, będą kwasy tłuszczowe. O ich suplementacji powinny pomyśleć osoby, które nie przepadają za spożywaniem ryb. Omega-3 jest kwasem, który jest ważny nie tylko dla urody, ale również prawidłowej regeneracji potreningowej.

Zobacz więcej: https://www.paker.fit